Wycieczka szkolna Lublin Majdanek Kozłówka

Dnia 16 czerwca odbyła się wycieczka dla uczniów zainteresowanych pogłębianiem swojej wiedzy z historii Polski. Wycieczkę zorganizowała Marzena Górska, a wzięli w niej udział uczniowie klas drugich i trzecich.

Harmonogram wyjazdu

• Wyjazd godz. 7.00
  • Spotkanie z przewodniczką lubelską godz. 9.00
  • Zwiedzanie Państwowego Muzeum na Majdanku- byłego niemieckiego obozu koncentracyjne
  • Zwiedzanie z przewodnikiem lubelskiego Starego Miasta (Baszta Zamkowa, zakrystia akustyczna)
  • Zwiedzanie Muzeum Zamoyskich w Kozłówce godz. 14.00
  • Powrót godz. 18.00

Relacje uczniów

Michał Oracki

Wycieczka była bardzo udana, wszystko mi się podobało, szczególnie Kozłówka. Na wycieczce panowała przyjemna atmosfera.

Karolina Chrzanowska

Wycieczka była bardzo udana. Najbardziej podobał mi się widok na panoramę Lublina z Baszty.

Marta Domagała

Moim zdaniem wycieczka była naprawdę świetna. Dużo czasu zajęłoby mi wymienienie wszystkich rzeczy, które mi się spodobały, ale mogę śmiało powiedzieć, że najbardziej zapadający w pamięć okazał się niepowtarzalny wystrój dworku w Kozłówce oraz przepiękne wnętrze i fasada Archikatedry w Lublinie.

Wiktoria Romanek

Na wycieczce najbardziej podobał mi się pałac Zamoyskich. Było w nim wiele dzieł sztuki, które przykuły moja uwagę.

Dawid Bednarczyk

Najlepszym punktem wycieczki (zaraz po podróży autokarem, której było zbyt mało) była Kozłówka, czyli siedziba rodziny Zamoyskich pod Lublinem. Najciekawsze w tym dość sporym kompleksie były setki obrazów, które wisiały na każdej ścianie przepięknej willi.

Julia Seweryn

Wycieczka Majdanek-Lublin-Kozłówka była strzałem w dziesiątkę!
Na Majdanku wszyscy mogliśmy się wyciszyć i pomyśleć choć przez chwilę o tragicznym losie osób, które tam zginęły. Był to moment na refleksje i przemyślenie tego, ile warte i jak kruche jest ludzkie życie.
Lublin okazał się miastem bardzo atrakcyjnym turystycznie, pełnym ciekawych zabytków i miejsc wartych uwagi.
Natomiast Pałac w Kozłówce, mój osobisty faworyt, został nam przedstawiony w niezwykle interesujący sposób.
Jedynym minusem całej wycieczki był czas, którego było zdecydowanie za mało!

SPOTKANIE Z PRZEWODNIKIEM TURYSTYCZNYM

Bardzo lubimy spotkania z ciekawymi ludźmi i dlatego zaprosiliśmy do naszego Gimnazjum przewodnika turystycznego, Pana Grzegorza Łukomskiego. Pan Przewodnik opowiedział nam o swojej pracy i o wielu wyzwaniach, z jakimi spotyka się wykonując swój zawód. Na spotkaniu dowiedzieliśmy się, co należy zrobić, by zostać przewodnikiem turystycznym oraz jakie są zalety i wady wykonywania tej pracy. Zebraliśmy wiele ciekawych wniosków. Spotkanie zainspirowało nas do dalszego działania!

W najbliższym czasie odwiedzimy znaną radomską restaurację, by poznać turystykę „od kuchni” i dowiedzieć się więcej o pracy managera, kucharza i kelnera.

9 maja wyruszymy na Rajd Wiosenny ! Kontynuując naszą nową tradycję wspólnych pieszych wędrówek poznamy kolejne urokliwe okolice naszego miasta. Zapraszamy do udziału w rajdzie naszych kochanych rodziców !

Globetrotterzy Pg 22 z klasy 2D

Pasjonaci turystyki w hotelu Aviator

W czwartek 8- go maja 2014 grupa uczniów klasy I D udała się pod opieką pani Barbary Łopuszyńskiej oraz Anny Brody-Bartnik na krótką wizytę do radomskiego czterogwiazdkowego hotelu Aviator, gdzie pasjonaci turystyki z PG 22 mogli zobaczyć ciekawy apartament, restaurację oraz salę konferencyjną. Po obiekcie oprowadzała nas sympatyczna pani Dyrektor hotelu Magdalena Smolińska, która zaspokoiła naszą ciekawość odpowiadając na nurtujące nas pytania dotyczące działalności hotelu, jego historii, znanych gości oraz planów na przyszłość. Niektórzy z nas z pewnością już marzą o karierze Dyrektora hotelu, ale najważniejszym, co sobie ponownie uświadomiliśmy to fakt, iż warto jest uczyć się języków obcych.

Wizyta w biurze podróży

23 stycznia 2014 r. kolejny już raz mogliśmy wspólnie zwiedzić ciekawe miejsce związane z turystyką i językami obcymi. Mieliśmy możliwość odwiedzić radomskie biuro podróży Alfa Star, które od wielu lat specjalizuje się w profesjonalnej sprzedaży usług turystycznych. Podczas spotkania przyjrzeliśmy się specyfice pracy w poszczególnych działach. Mogliśmy porozmawiać z pracownikami biura, którzy opowiedzieli nam o swoich obowiązkach i przyjemnościach związanych z pracą w turystyce. Praca w biurze podróży wydaje nam się bardzo ciekawa i przyszłościowa. Przekonaliśmy się, że w tym zawodzie niezbędna jest bardzo dobra znajomość języków obcych.

Also wir lernen Fremdsprachen !!!

Wycieczka do Radomskiego Biura PTTK

Dnia 28-go listopada 2013 r. udaliśmy się do radomskiego biura PTTK celem poznania jego działalności. Mieliśmy tam okazję zapoznać się z historią Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego, obejrzeć wiele ciekawych, krajoznawczych pozycji książkowych oraz dowiedzieliśmy się jak działa na rynku radomskim. Nie przypuszczaliśmy, iż wcześniejszy nasz rajd organizowany był przez towarzystwo z ponad stuletnią tradycją. Tu naprawdę pracują pasjonaci turystyki, do których my też się przecież zaliczamy. Na zakończenie wizyty dostaliśmy książeczki odznak turystyki pieszej, gdzie dumnie wpisaliśmy sobie 12 punktów za nasz pierwszy rajd. Gdy zdobędziemy ich 60 zostaniemy uhonorowani Popularną Odznaką Turystyki Pieszej.