Stop zwolnieniom z WF-u

Dnia drugiego czerwca 2017 roku uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych z klas integracyjnych brali udział w obchodach akcji Stop zwolnieniom z w-f-u, organizowanych przez XI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Stanisława Staszica w Radomiu. Celem akcji było propagowanie aktywności fizycznej, poprzez czynny udział w zajęciach wychowania fizycznego oraz promocja zdrowego stylu życia.

Uczniowie bawili się wyśmienicie: grali w koszykówkę, piłkę nożną, tenisa stołowego oraz poznali nową grę BOCCE. Zdobyli drobne upominki.

Zobaczcie:

DZIEŃ KLAS INTEGRACYJNYCH

17 maja 2017r. - jak co roku - w naszej szkole w zorganizowano Dzień Klas Integracyjnych. Imprezę przygotowali uczniowie wszystkich klas integracyjnych naszej szkoły we współpracy  z Samorządem Uczniowskim. Zadaniem uczniów było rozwiązanie jak największej ilości zagadek. Przygotowane  gry i zabawy nie były proste. Uczniowie musieli się wykazać wiedzą, zręcznością, sprytem a przede wszystkim humorem. Wszyscy uczestnicy bawili się świetnie. Każdy uczeń, otrzymywał słodką nagrodę. Klasą, która wygrała rozgrywki i otrzymała czek na sumę 200zł była klasa 2g. Nagrody zostały ufundowane przez Radę Rodziców.

Dzień Klas Integracyjnych przygotowały nauczycielki: Dorota Latos-Pagos, Lidia Kołodziejczyk-Rokicka, Renata Trybuł.

Akcja charytatywna Dzień Pluszowego Misia w PG 22

W naszym gimnazjum od kilku lat prowadzona jest akcja charytatywna Dzień Pluszowego Misia. Założenie akcji jest proste: zachęcenie wszystkich do czynienia dobra w swoim środowisku lokalnym i promowanie bezinteresownych działań na rzecz innych.

W tym roku szkolnym Akcje charytatywną, prowadziliśmy od 10 listopada do 2 grudnia.

Celem było zebranie pluszowych zabawek i książeczek dla potrzebujących dzieci, które zostały przekazane do Hospicjum Królowej Apostołów w Radomiu.

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom, którzy tak licznie przyłączyli się do akcji i sprawili, że na twarzach maluchów pojawił się uśmiech.

Nauczyciel Wspomagający

Katarzyna Łukomska

„Integracja - baw się i ucz”

W roku szkolnym 2015/2016 uczniowie z klas integracyjnych uczestniczyli w zajęciach dodatkowych zorganizowanych przez nauczycieli wspomagających Katarzynę Łukomską i Renatę Wesołowską. Zajęcia miały charakter luźnych spotkań, mających na celu integrację uczniów, nie tylko w ramach własnej klasy, ale wszystkich klas integracyjnych.  Uczniowie mieli okazję zapoznać się i nawiązać nowe przyjaźnie, nie tylko w obrębie własnej klasy. Uczniowie nie czekali tylko na propozycję od nauczycieli, ale sami wychodzili z pomysłami wycieczek. Luźne spotkania i wyjścia pomogły im poznać swoje zainteresowania, znaleźć wspólne pasje i zrozumieć siebie nawzajem. Uczniowie poszerzali swoją wiedzę na temat filmu i pracy kina podczas wyjść na ciekawe filmy. Odwiedzili również obserwatorium astronomiczne Astrobaza w Radomiu, gdzie obserwowali słońce. Kręgle pozwoliły uczniom sprawdzić się w rywalizacji sportowej.  Mamy nadzieję, że w przyszłym roku szkolnym zajęcia będą cieszyły się równie dużym zainteresowaniem.


Katarzyna Łukomska
Renata Wesołowska

Uczniowie klasy I G w finale konkursu „WŁĄCZ INTEGRACJĘ”

Dnia 19 maja 2016r. trzyosobowy zespół uczniów naszej szkoły z klasy  I G, tj.: Zuzanna Dżbik, Ewelina Płatos i Mateusz Bilski uczestniczył w finale konkursu  zorganizowanym przez X LO im. St. Konarskiego w Radomiu we współpracy ze stowarzyszeniem „Karuzela”, pod tytułem „Włącz integrację”.  Celem konkursu było propagowanie zrozumienia i akceptacji dla niepełnosprawnych, którzy borykają się z różnymi trudnościami w funkcjonowaniu w życiu społecznym. W pierwszym szkolnym etapie  uczniowie mieli za zadanie wykonać pracę multimedialną propagującą ideę integracji wśród młodzieży, którą wywalczyli sobie miejsce w finale. Finał konkursu odbył się podczas XIII Radomskich Dni Godności Osób Niepełnosprawnych. Na scenie muszli koncertowej do finału, oprócz naszej trójki, stanęły  cztery grupy uczniów z liceów i gimnazjów regionu. Uczniowie mieli za zadanie odpowiedzieć pytania dotyczące sławnych niepełnosprawnych. Poradzili sobie świetnie, perfekcyjnie udzielili wszystkich odpowiedzi. Na pewno pomocne im było entuzjastyczne kibicowanie przez kolegów i koleżanki z klasy IG. Wszyscy uczestnicy  konkursu otrzymali ciekawe upominki.

Podczas obchodów   Dni Godności  można było również obejrzeć występy artystyczne, zakupić prace wykonane przez osoby niepełnosprawne, a nawet zatańczyć. Na pewno nie był to czas stracony i obudził w umysłach i sercach wielu młodych ludzi, nie tylko z naszej szkoły, wrażliwości na słabszych, pokrzywdzonych przez los lub chorobę rówieśników.

Zresztą zobaczcie nasze zdjęcia.

Joanna Filipkiewicz

Lidia Kołodziejczyk-Rokicka

DZIEŃ KLAS INTEGRACYJNYCH

26 kwietnia w naszej szkole w zorganizowano Dzień Klas Integracyjnych. Imprezę przygotowali uczniowie klas integracyjnych we współpracy z Samorządem Uczniowskim. Na świetlicy szkolnej przygotowano stoiska pt.: - mistrz zręczności- łamigłówki przestrzenne, gry zręcznościowe; - sokole oko- zagadki angażujące percepcję wzrokową; - super logik– gry i zabawy logiczne; - omnibus – zagadki z różnych dziedzin wiedzy; - super enigma – deszyfrowanie kodów. Zadaniem uczniów było rozwiązanie jak największej ilości zagadek. Przygotowane gry i zabawy nie były proste. Uczniowie musieli się wykazać wiedzą, zręcznością, sprytem a przede wszystkim humorem. Wszyscy uczestnicy bawili się świetnie. Uczniowie, którzy rozwiązali najwięce

j zagadek, otrzymywali słodką nagrodę-batonika. Klasy, które zdobyły najwięcej punktów 2f i 1f , otrzymały nagrodę pieniężną ufundowaną przez Radę Rodziców. Imprezę przygotowały nauczycielki wspomagające: Dorota Latos-Pagos, Renata Trybuł, Lidia Kołodziejczyk-Rokicka, Joanna Filipkiewicz we współpracy z Panią Justyną Gawłowską opiekunką Samorządu Uczniowskiego. Przykro nam, ale wkradł się chochlik, który zabrał nam zdjęcia z imprezy.

KONKURS KLAS INTEGRACYJNYCH NA TEMAT WIEDZY O KAROLU WOJTYLE / JANIE PAWLE II

Organizatorami międzyklasowego Konkursu Wiedzy o Karolu Wojtyle /Janie Pawle II są nauczyciele wspomagający: Renata Trybuł, Dorota Latos – Pagos i Lidia Kołodziejczyk – Rokicka.

Celami konkursu były: budowanie wśród młodzieży wzorców i postaw, których uczył Karol Wojtyła; rozbudzenie zamiłowania do pogłębiania wiedzy na temat działalności Jana Pawła II; zabawa, nauka, współpraca uczniów klas integracyjnych.

Koordynatorami konkursu byli wychowawcy klas.

W konkursie brały udział klasy integracyjne. Niestety, w zabawie nie wzięła udziału klasa 3G. Zadania konkursowe: test wiedzy o Janie Pawle II, nagranie scenki przedstawiającej życie Papieża i  wykonanie pracy plastycznej o tej samej tematyce.

Jury  w składzie: przewodnicząca Samorządu Uczniowskiego – Zuzanna Wójtowicz oraz nauczyciele wspomagający - wyłoniło zwycięzców:

I miejsce - klasy: 1G i 2F

II miejsce -klasa 3F

III miejsce -klasa 2G

Nagrody pieniężne na wspólne wyjście klasy ufundowała Rada Rodziców.

Adrian Łukasik kl. 2F

 

Dzień Pluszowego Misia w PG 22

25 listopada obchodzony jest od 2002 roku Światowy Dzień Pluszowego Misia. Obchody dnia Pluszowego Misia połączyliśmy z organizacją akcji charytatywnej, której celem było zebranie pluszowych zabawek i książeczek dla potrzebujących dzieci. Zbiórka była prowadzona w dniach od 10 do 30 listopada, które przekazane zostały do Hospicjum Królowej Apostołów. Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom, którzy tak licznie przyłączyli się do akcji i sprawili, że na twarzach maluchów pojawił się uśmiech.

Rozstrzygnięcie konkursu JESTEŚMY TACY SAMI

Uczniowie naszego gimnazjum wzięli udział w konkursie Literacko-Plastyczno-Fotograficznym "Jesteśmy Tacy Sami na Mazowszu". Celem konkursu jest świat postrzegany przez osoby pełnosprawne i niepełnosprawne, ich wzajemne relacje oparte na szacunku, zrozumieniu i akceptacji.

W konkursie wzięło udział  uczniowie, którzy przygotowali prace literackie i plastyczne, pod opieką nauczycielek: Joanny Gwóźdź, Lidii Kołodziejczyk-Rokickiej, Doroty Latos-Pagos.

Wyróżnienie otrzymał uczeń z kl.3f Michał Gregorczyk, którego przygotowała Pani Joanna Gwóźdź.

Gratulujemy

DZIEŃ KLAS INTEGRACYJNYCH

21 maja w naszej szkole w związku z obchodami Radomskich Dni Godności zorganizowano Dzień Klas Integracyjnych .Imprezę przygotowali uczniowie klas integracyjnych we współpracy z Samorządem Uczniowskim. Na świetlicy szkolnej  przygotowano stoiska pt.: mistrz zręczności- łamigłówki przestrzenne, gry zręcznościowe; sokole oko- zagadki angażujące percepcję wzrokową; super logik– gry i zabawy logiczne; omnibus – zagadki z różnych dziedzin wiedzy; super enigma – deszyfrowanie kodów. Zadaniem uczniów było rozwiązanie jak największej ilości zagadek. Przygotowane  gry i zabawy nie były proste. Uczniowie musieli się wykazać wiedzą, zręcznością, sprytem a przede wszystkim humorem. Wszyscy uczestnicy bawili się świetnie. Za każde rozwiązane zadanie nagrodą był cukierek, niektórzy wygrali ich wiele. Było również słodko. Zwycięzcami w kategorii  klasa została -2f, nagrodę indywidualną zdobył uczeń Mikołaj Szwajca z klasy 1f. Imprezę przygotowały nauczycielki wspomagające: Dorota Latos-Pagos, Renata Trybuł, Lidia Kołodziejczyk-Rokicka we współpracy z Panią Justyną Gawłowską opiekunką Samorządu Uczniowskiego.

XII Radomskie Dni Godności

Już po raz dwunasty w Radomiu odbędą się  Dni Godności osób niepełnosprawnych w dniach od 21 maja do 23 maja. Młodzież oraz Rodzice mogą wziąć udział w imprezie organizowanej przez  radomski Amfiteatr.

Program XII Radomskich Dni Godności

Czwartek – 21 maja 2015 roku - godz. 10.30

Uroczysta inauguracja
W programie między innymi: msza święta w kościele św. Jana Chrzciciela „Fara”, korowód ulicami miasta, przekazanie kluczy do miasta przedstawicielom osób niepełnosprawnych, występy artystyczne.
Miejsce: ul. Żeromskiego 53, plac przed Urzędem Miasta

Piątek – 22 maja 2014 roku - godz. 12.00–13.30
Koncert zespołu Mikstura
Miejsce:
 Fontanny, ul. Żeromskiego 35

Sobota – 23 maja 2015 roku - godz.13.00
Festyn rekreacyjno-sportowy
Miejsce:
 Zalew MOSiR „Borki”

W naszej szkole w ramach XII Radomskich Dni Godności obchodzimy Dzień Klas Integracyjnych.Uczniowie klas integracyjnych wraz Samorządem Uczniowskim przygotowują  szereg zabaw i gier dydaktycznych dla swoich kolegów i koleżanek, gdzie będą mogli się wykazać pomysłowością, myśleniem logicznym, dobrą pamięcią i spostrzegawczością. Program zabaw będzie umieszczony na tablicy ogłoszeń przy pokoju nauczycielskim

 Zapraszamy do wspólnej zabawy Rodziców

Rozstrzygnięcie konkursu dla klas integracyjnych pt.: Najbardziej zgrana klasa

Uczniowie klas integracyjnych wzięli udział w konkursie Najbardziej zgrana klasa. Cele konkursu to: integracja zespołu klasowego, włączenie i zaangażowanie do wykonania zadań wszystkich uczniów w klasie a przede wszystkim dobra zabawa. Młodzież miała do wykonania następujące zadania: wykonać wspólne zdjęcie zespołu klasowego, wymienić miejsca, które najbardziej lubią w szkole i te, których nie lubią, ułożyć hasło, wiersz lub piosenkę reklamującą swoją klasę oraz przedstawić w taki sposób zespół klasowy, żeby pokazać, że to najbardziej zgrana klasa. Uczniowie zaprezentowali siebie w różnorodny sposób: wykonali plakaty, prezentacje multimedialne, zdjęcia, piosenki, gdzie pokazali swoje zainteresowania, miejsca, które lubią w szkole i te, które są mniej lubiane. Najbardziej lubiane miejsca w szkole to świetlica – Klub 22 i biblioteka ale również murek przed szkołą, sala chemiczna, sala języka niemieckiego, informatyczna, sala gimnastyczna, boisko a nawet szatnia. Miejsca mniej sympatyczne to pokój nauczycielski, gdyż „nie wiadomo jak tam wejść i poprosić nauczyciela”. Jury w składzie pani wicedyrektor Maria Szczepaniak, pani Joanna Gwóźdź nauczycielka języka polskiego i uczennica Maja Kwiatkowska wyłoniło trzy „najbardziej zgrane klasy”. Pierwsze miejsce zajęła klasa 2F, drugie miejsce - klasa 3C i trzecie miejsce  klasa – 3D. Nagrodę dla zwycięzców ufundowała Rada Rodziców. Gratulujemy.

Klasą integracyjną, która nie wzięła udziału we wspólnej zabawie jest klasa 2G.

Przygotowały: Lidia Kołodziejczyk-Rokicka, Renata Trybuł, Dorota Latos-Pagos

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH 2014

3 grudnia obchodzimy Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. Został on ustanowiony w 1992 roku przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych.

Ustanawiając Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych ONZ chciała zwrócić uwagę na problemy tej grupy społecznej i podkreślić konieczność działań na rzecz integracji osób niepełnosprawnych z resztą społeczeństwa. W roku 2006 na Zgromadzeniu Ogólnym Narodów Zjednoczonych została przyjęta Konwencja Praw Osób Żyjących z Niepełnosprawnością. Według dokonanych zapisów osoby niepełnosprawne mają prawo do: wolności i bezpieczeństwa, swobody poruszania się i do niezależnego życia, do ochrony zdrowia, życia prywatnego i rodzinnego, edukacji oraz prawo do udziału w życiu politycznym i kulturalnym. W konwencji znalazły się również inne niezwykle ważne zapisy, a dotyczące równego dostępu do przestrzeni i budynków użyteczności publicznej, transportu, informacji i komunikacji.

Uczmy się szacunku i akceptacji wobec siebie nawzajem, otwórzmy się na drugiego człowieka. Janusz Korczak powiedział: „ Tylko głupcy chcą, żeby ludzie wszyscy byli podobni do siebie. Kto rozumny, tego cieszy, że są na świecie; dzień i noc, lato i zima, młody i stary, że jest i motyl i ptak, że są różne kolory kwiatów i oczu ludzkich, że są dziewczęta i chłopcy. Kto nie lubi myśleć, tego niecierpliwi rozmaitość, która zmusza do myślenia.” Jest to dzień szczególnie ważny dla naszego gimnazjum, gdyż wśród nas uczy się młodzież niepełnosprawna. Z tej okazji uczniowie naszej szkoły wysłuchali audycji zaprezentowanej przez uczennice z klasy 2f - Patrycję Bojanowicz i Oktawię Chrzanowską. Autorami rysunków są: Jakub Tyczyński z klasy 2f oraz Zosia Starczewska z klasy 1f. Gazetkę wykonały uczennice z klasy 1g.

Opiekę nad przygotowaniem obchodów Międzynarodowego Dnia Osób Niepełnosprawnych pełniły panie - Dorota Latos - Pagos, Lidia Kołodziejczyk-Rokicka oraz Renata Trybuł.

Dzień Pluszowego Misia 2014

25 listopada obchodzony jest od 2002 roku Światowy Dzień Pluszowego Misia. Historia tej maskotki rozpoczęła się w 1902 r. kiedy to prezydent Stanów Zjednoczonych, Theodore Roosevelt, będąc na polowaniu sprzeciwił się zabiciu młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był pewien dziennikarz, który uwiecznił sytuację na rysunku, wydrukowanym w gazecie. Właściciel sklepu z zabawkami, przeczytał gazetę i wpadł na pomysł produkcji pluszowych misiów, które sprzedają się świetnie do dzisiaj. Niedźwiadek stał się również bohaterem wielu książek, filmów, dobranocek.

Obchody dnia Pluszowego Misia połączyliśmy z organizacją akcji charytatywnej, której celem było zebranie pluszowych zabawek i książeczek dla potrzebujących dzieci. Zostały on przekazane do Hospicjum Królowej Apostołów, oraz Caritas w Radomiu.

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim darczyńcom, którzy tak licznie przyłączyli się do akcji i sprawili, że na twarzach maluchów pojawił się uśmiech.

Katarzyna Łukomska

Renata Wesołowska

Elżbieta Partyga

„Pełne Współuczestniczenie i Równość”

 Integracja - wyraz ten pochodzi od łacińskiego słowa integrare, co oznacza scalić.

W pedagogice specjalnej integracja rozumiana jest jako wielokierunkowe, zespolone działanie, włączania osób niepełnosprawnych w zwykłe formy życia osobistego i społecznego. Wyraża się w takim wzajemnym stosunku pełno- i niepełnosprawnych, w którym są respektowane takie same prawa, liczą się takie same wartości, w których stwarza się obu grupom identyczne warunki do maksymalnego, wszechstronnego rozwoju.

Edukacja integracyjna zawiera:

  • równą ocenę wszystkich uczniów;
  • umiejętność rozwijania uzdolnień i talentów u dzieci;
  • kształtowanie postaw tolerancji i akceptacji;
  • redukcję barier w edukacji i współuczestniczeniu w powszechnym życiu szkolnym dla wszystkich uczniów;
  • traktowanie różnic w indywidualnych problemach poszczególnych uczniów jako dobrą wskazówkę dla całego systemu nauczania;
  • zwracanie uwagi środowiska lokalnego na prawa uczniów niepełnosprawnych;
  • wzmacnianie więzi pomiędzy szkołą i społecznością lokalną;

Głównym zadaniem naszej szkoły jako placówki z oddziałami integracyjnymi jest taka organizacja kształcenia i wychowania uczniów niepełnosprawnych, by mogli oni prawidłowo się rozwijać i osiągać sukcesy.

Klasy integracyjne liczą od 15 do 20 osób, w tym 3 do 5 dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. Pracę nauczyciela przedmiotowego w klasie wspiera nauczyciel wspomagający. Nauczyciel wspomagający jest rzecznikiem potrzeb dziecka. Uczniowie z klas integracyjnych otoczeni są szczególną opieką nauczycieli wspomagających, którzy obejmują uczniów indywidualną pomocą na lekcjach. Nauczyciele wspomagający prowadzą również zajęcia rewalidacyjne, podczas których zajmują się usprawnianiem zaburzonych funkcji rozwojowych i intelektualnych dzieci.