Dzień Amerykański 2017

15 maja 2017 w PG nr 22 został zorganizowany przez nauczycieli języka angielskiego Dzień Kultury Amerykańskiej. Już czwarty raz miało miejsce w naszej szkole takie wydarzenie. W tym roku przenieśliśmy się do magicznego świata Hollywood. Gimnazjum zostało udekorowane plakatami wykonanymi przez naszych uczniów w ramach konkursów plastycznych i językowych. Głównym punktem dnia był apel, który przybrał postać Oscarowej Gali . Nie zabrakło czerwonego dywanu, złotych statuetek Oscarów i kopert z nazwiskami zwycięzców w różnych kategoriach, m.in. „Najlepsza Prezentacja Multimedialna”, „Najlepszy Scenariusz Filmowy”, Najlepszy Wokalista w Konkursie Amerykańskiej Piosenki Filmowej”, „Najlepszy Plakat Filmowy”, „Konkurs Wiedzy o Hollywood”. Swoją obecnością zaszczyciły nas p. Urszula Malmon z American Corner Radom oraz p. Vanessa Dewig z USA – nauczyciel i metodyk języka angielskiego.
W czasie apelu mogliśmy podziwiać kostiumy filmowe przygotowane przez naszych uczniów. Na scenie pojawiły się postacie z filmów Walta Disneya, z wczesnego kina amerykańskiego – filmów niemych i czarno-białych oraz z filmów fantasy i science-fiction. Niektóre kreacje były imponujące! Oprawę muzyczną apelu stanowiły piosenki o tematyce Hollywood, zaprezentowane przez szkolny chórek. Mieliśmy również przyjemność wysłuchać oscarowego przeboju „City of Stars” w wykonaniu Kacpra Piszczka 3C i Oliwii Krzemińskiej 2E oraz występu Basi Jarosz 2C –zdobywczyni statuetki Oscara. Po apelu  odbyła się prezentacja na temat Hollywood, przygotowana przez p. Vanessę Dewig.
Jak zwykle młodzież naszego gimnazjum aktywnie włączyła się w przygotowania i obchody Dnia Amerykańskiego. Pod nadzorem p. Justyny Gawłowskiej przygotowano poczęstunek w stylu amerykańskim, a na przerwach rozbrzmiewały piosenki  - hity filmowe.
Zwycięzcy wyłonieni! Oscary rozdane! Pora wracać do codzienności …. Na szczęście o tym niezapomnianym dniu przypominać nam mogą zdjęcia :).

Organizatorki:    Iwona Bednarczyk i Teresa Bojarska
                              oraz zespół nauczycieli języka angielskiego

Finał Konkursu „My Hometown”

Dnia 13 marca 2017 roku w Zespole Szkół Plastycznych odbył się etap finałowy konkursu „My Hometown” organizowanego przez Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Już po raz kolejny nasze gimnazjum brało udział
w tym konkursie. Tym razem naszą szkołę reprezentowała uczennica klasy 3C Zuzanna Wojtowicz. Swoją prezentacją na temat Radomia w języku angielskim Zuzia wywalczyła II miejsce przy silnej konkurencji – w konkursie rywalizowało 12 uczniów  radomskich gimnazjów.

Gratulujemy sukcesu !!!

SZKOLNY KONKURS NA NAJCIEKAWSZE OPOWIADANIE/ SCENARIUSZ FILMOWY W JĘZYKU ANGIELSKIM I POLSKIM

Na przełomie lutego i marca 2017 r. odbył się w naszej szkole konkurs na najciekawsze opowiadanie/ scenariusz filmowy przygotowane w języku polskim i to samo opowiadanie/scenariusz w języku angielskim. Celem konkursu było podnoszenie praktycznej znajomości języka polskiego i angielskiego, rozbudzanie w uczniach zainteresowań literackich i motywowanie ich do samodzielnej pracy nad rozwojem kompetencji językowych.

Najciekawsze prace napisali:

  • Zofia Starczewska - kl. 3f - praca  "Studium w humusie"
  • Jakub Guza   - kl. 1d - praca  "Mali piloci"
  • Kacper Jozopowicz -  kl. 3e - praca "Marey i spółka"

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

Organizatorkami konkursu  były: p. Monika Kaczorowska i p. Małgorzata Jamrozik.

REGULAMIN WEWNĄTRZSZKOLNEGO KONKURSU JĘZYKA NIEMIECKIEGO: PISANKA PO NIEMIECKU

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Organizatorem konkursu jest zespół nauczycieli germanistów Publicznego Gimnazjum Nr 22 z Oddziałami Integracyjnymi im. Karola Wojtyły w Radomiu.
  2. Konkurs skierowany jest do młodzieży klas 1-3 Publicznego Gimnazjum Nr 22 im. Karola Wojtyły
  3. w Radomiu.
  4. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest przekazanie prac zespołowi nauczycieli germanistów do 03.04.2017.
  5. Uczestnicy konkursu zobowiązani są do przestrzegania warunków i zasad określonych w regulaminie.

 § 2. Cele konkursu

  1. Propagowanie wśród młodzieży nauki języków obcych.
  2. Wzbogacanie zasobu słownictwa o tematyce kulturowej: tradycje wielkanocne.
  3. Wspieranie rozwoju talentów artystycznych.

 § 3. Warunki i zasady uczestnictwa w konkursie:

  1. Konkurs polega na samodzielnym wykonaniu pracy plastycznej – pisanki wielkanocnej.
  2. Materiał graficzny powinien być opatrzony prostymi życzeniami wielkanocnymi w języku niemieckim.
  3. Technika wykonania jest dowolna, w formacie nie większym niż A4, kontur symbolu może być wycięty.
  4. Podpisane prace należy oddać do nauczyciela języka niemieckiego. 
  5. Kryteria oceniania prac:
  • zgodność treści z hasłem konkursu,
  • oryginalne opracowanie tematu i atrakcyjność pracy,
  • poprawność gramatyczno-leksykalna,
  • estetyka pracy – ilustracje, kolorystyka.

6. Prace zostaną ocenione (zgodnie z kryteriami określonymi w § 3) przez nauczycieli germanistów.

7. Decyzje komisji oceniającej prace są wiążące i ostateczne.

 § 4. Przepisy końcowe

  1. Organizator wyłoni trzy najlepsze prace, za które przyzna cząstkowe oceny celujące. Autorzy pozostałych prac zostaną nagrodzeni co najmniej dobrą oceną cząstkową z języka niemieckiego.
  2. Rozstrzygnięcie i podsumowanie konkursu odbędzie się w terminie do dnia 07.04.2017.
  3. Prace zgłoszone do konkursu pozostają do dyspozycji organizatora.

ZAPRASZAMY !!!

Finał konkursu THE ENGLISH CHALLENGE

W dniu 13.01.2017 w siedzibie American Corner Radom odbył się finał międzygimnazjalnego konkursu THE ENGLISH CHALLENGE organizowanego przez PG nr 2 w Radomiu. Etap finałowy miał postać turnieju, w którym rywalizowały ze sobą drużyny z 6 radomskich gimnazjów. Naszą szkołę reprezentował zespół w składzie: Maciej Oracki 3C, Jakub Fulara 2A oraz Damian Skopek 1C. Uczestnicy musieli stawić czoła różnym wyzwaniom – wykazać się kompetencjami językowymi, znajomością kultury państw anglojęzycznych, a także umiejętnościami artystycznymi. Jednocześnie konkurs stwarzał możliwości doskonałej zabawy uczestnikom i obserwatorom.

Uczniowie naszego gimnazjum zajęli zaszczytne IV miejsce.

 Serdecznie gratulujemy!

KONKURS SUPERSPELLERS

W dniu 23. 09. 2016 uczniowie naszej szkoły wzięli udział w dyktandzie z języka angielskiego dla gimnazjalistów „SUPER SPELLERS” zorganizowanym  przez Stowarzyszenie na Rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE, Wydawnictwo PEARSON oraz Szkołę Językową ENGLISH COLLEGE. Wydarzenie to połączone było z obchodami Europejskiego Dnia Języków. Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której głównym celem jest wspieranie, jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce. Dyktando zostało przeprowadzone w Radomiu po raz pierwszy. W dyktandzie wzięli udział uczniowie z 10 gimnazjów z Radomia i okolic. Wśród uczestników Finału znalazło się 5 uczniów z naszego Gimnazjum:
Michał Kiljan – kl. 3c
Jakub Fulara – kl. 2a
Kamil Mosionek – kl. 3b
Maciej Oracki – kl. 3c
Paweł Sławiński – kl. 3e
Uczeń Michał Kiljan okazał się najlepszy wśród uczniów gimnazjów radomskich, a nasze gimnazjum uplasowało się na 3 miejscu w ogólnej klasyfikacji.

Gratulujemy uczestnikom i życzymy dalszych sukcesów w przygodzie z językiem angielskim.

Mamy pierwsze miejsce w konkursie Maths in English is Easy!

W 17 maja 2016 roku wzięliśmy udział w konkursie organizowanym przez Gimnazjum nr 11.Matematyka po angielsku okazała się nie taka straszna. Czekało na nas sześć zadań, każde sprawdzało inną umiejętność. Niektóre zadania były bez limitu czasowego, w innych musieliśmy wykazać się szybkim refleksem i wyobraźnią przestrzenną.
Reprezentowali nas: Jan Michalec (2d), Michał Komorek (2e) i Paweł Sławiński (2e). Dziękujemy i gratulujemy!!!

WYNIKI WEWNĄTRZSZKOLNEGO KONKURSU WIEDZY O USA

I miejsce –    Maria Żłobecka kl.3e - ocena cząstkowa celująca
II miejsce –  Zofia Starczewska kl.2f - ocena cząstkowa celująca
III miejsce – Jan Urbańczyk kl.3f, Jakub Fulara kl.1a, Maciej Popowicz kl.3a - ocena cząstkowa celująca
IV miejsce -  Bartek Bąk kl.3f - ocena cząstkowa bardzo dobra
V miejsce -   Hubert Bujak kl.2a, Piotr Olas kl.3e, Kacper Piszczek kl.2c - ocena cząstkowa bardzo dobra

GRATULUJEMY!!! :)

DZIEŃ AMERYKAŃSKI 2016

13 kwietnia już po raz trzeci w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Kultury Amerykańskiej. Przewodnim motywem tematycznym tegorocznych obchodów było „Podróżowanie po Stanach Zjednoczonych” – „Tour round the USA”. Do tematu nawiązywały szkolne dekoracje – plakaty wykonane przez uczniów w ramach konkursu plastyczno – językowego „The place in the USA I will visit one day”, prezentujące różne ciekawe i urokliwe miejsca w Stanach Zjednoczonych. Od wczesnych godzin rannych dużo działo się w naszym gimnazjum. Został przeprowadzony „Konkurs wiedzy o USA”, podczas którego uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swojej wiedzy na temat Stanów Zjednoczonych. Ważnym punktem programu był uroczysty apel, który zaszczycili swoją obecnością nasi goście – p. Karolina Adamczyk i p. Urszula Malmon z American Corner Radom oraz p. Julienne Parayo z USA – stypendystka Komisji Fulbrighta. Prezenterzy i młodzi artyści zabrali nas w podróż po trzech stanach – „zwiedzaliśmy” Texas, Alaskę i Hawaje. Mogliśmy dowiedzieć się rożnych ciekawostek na temat tych miejsc, a także podziwiać kreacje uczniów startujących w konkursie na najciekawsze przebranie. Na scenie pojawili się kowboje z Texasu, mieszkańcy wysp hawajskich oraz Alaski. W trakcie prezentacji strojów towarzyszyły nam piosenki tematycznie nawiązujące do wybranych stanów – „Deep in the Heart of Texas”, „Alaska the Last Frontier” oraz znany hawajski utwór „Aloha oe”. Nie zabrakło oczywiście ulubionego przez uczniów tańca kowbojskiego. Ostatnim ważnym wydarzeniem Dnia Amerykańskiego była prezentacja w wykonaniu naszego specjalnego gościa – p. Julienne Parayo na temat jej rodzinnego miasta – San Francisco. Spotkanie z rodowitą mieszkanką USA spotkało się z wielkim zainteresowaniem uczniów. Młodzież naszego gimnazjum aktywnie włączyła się w zorganizowanie i obchody Dnia Amerykańskiego. Pod nadzorem p. Justyny Gawłowskiej przygotowano poczęstunek w stylu amerykańskim – ciasto „brownie” i popcorn. Przerwy umilały uczniom i nauczycielom piosenki country i melodie hawajskie. Dzień Kultury Amerykańskiej dostarczył uczniom wiele zabawy i stanowił odskocznię od codziennej szkolnej rzeczywistości. Pozostały nam wspomnienia i pamiątkowe zdjęcia.

Organizator wydarzenia – Iwona Bednarczyk oraz zespół nauczycieli języka angielskiego.

Wyniki Wewnątrzszkolnego Konkursu Gramatyczno – Kulturowego z języka angielskiego dla klas II, rok szkolny 2015/2016

I MIEJSCE - Michał Komorek 2E – 39 pkt.

II MIEJSCE - Aleksandra Zawisza 2G – 37 pkt., Zofia Starczewska 2F – 37 pkt.

III MIEJSCE - Paweł Sławiński 2E – 36 pkt.

IV MIEJSCE - Maciej Oracki 2C – 35 pkt.

V MIEJSCE - Joanna Szymaniak 2G - 34 pkt., Nikodem Rus 2C – 34 pkt., Oliwia Rdzanek 2F – 34 pkt.

Laureaci konkursu tj. zdobywcy I, II, III miejsc otrzymają ocenę cząstkową celującą (6) z języka angielskiego natomiast zdobywcy IV i V miejsca otrzymają ocenę cząstkową bdb (5) z języka angielskiego.

GRATULUJEMY!!!!

Zwycięstwo uczniów PG 22 w międzygimnazjalnym konkursie z języka angielskiego

Dnia 22 marca 2016 w PG nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Radomiu odbył się finał międzygimnazjalnego konkursu języka angielskiego „I LIKE ENGLISH”, w którym wzięli udział uczniowie z pięciu radomskich gimnazjów.

Naszą szkołę reprezentował zespół w składzie: Marek Składowski 3F, Kacper Wołek 3F oraz Aleksandra Bargiel 3E. Opiekunką zespołu była Pani Małgorzata Gromek.

Uczniowie PG 22 zajęli I miejsce pokonując zespoły z innych gimnazjów. Nasi uczniowie wykazali się doskonałą umiejętnością rozumienia ze słuchu, rozumienia tekstu pisanego, znajomością środków językowych. Mocną stroną naszego zespołu okazała się fonetyka a także znajomość  kultury krajów anglojęzycznych oraz komunikacja w języku angielskim. Niekwestionowanym atutem językowym, który pozwolił naszym uczniom pokonać zespoły ze wszystkich pozostałych gimnazjów było odgrywanie ról w scenkach sytuacyjnych. Uczniowie PG 22 mogli tu wykazać się perfekcyjną umiejętnością użycia języka obcego w dialogach. Wyróżnili się zdecydowanie użyciem języka angielskiego w sposób poprawny, płynny i bogaty stylistycznie.

Serdecznie gratulujemy!!!

Finał konkursu „My Hometown”

W dniu 14 marca 2016 r. uczennice Aleksandra Dąbrowa z klasy 3F i Julia Musiał z klasy 1E reprezentowały naszą szkołę w II etapie Konkursu Języka Angielskiego „My Hometown” na poziomie gimnazjalnym, organizowanego po raz kolejny przez Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli. Etap ten polegał na przygotowaniu ustnej prezentacji na temat Radomia w języku angielskim wspartej materiałami wizualnymi (film, prezentacja multimedialna). Występ naszych uczennic spotkał się z wielkim uznaniem ze strony juryi widowni. W rezultacie Julia Musiał wywalczyła II miejsce, natomiast Aleksandra Dąbrowa zdobyła wyróżnienie.

Serdecznie gratulujemy !!!

Konkurs plastyczny na plakat w języku angielskim

Nauczyciele języka angielskiego oraz plastyki zapraszają do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt.

"The place in the USA I will visit one day”

Cele konkursu:

  • Promowanie kultury krajów anglojęzycznych i nauki języka angielskiego
  • Rozbudzanie zainteresowań uczniów kulturą Stanów Zjednoczonych
  • Rozbudzanie i odkrywanie talentów plastycznych

Regulamin konkursu:

1. Udział w konkursie mogą wziąć uczniowie klas pierwszych i drugich.

2. Uczeń przygotowuje indywidualnie plakat na papierze o formacie min. A1 (59,4x84,1)

W pracy tej powinny znaleźć się:
A)  informacje dotyczące wybranego miejsca (podstawowe fakty tj. w którym stanie leży to miejsce, z czego jest znane itp.),
B) ciekawostki oraz krótka wypowiedź - uzasadnienie, dlaczego warto odwiedzić to miejsce.
C)  zdjęcia/ rysunki  obrazujące opisywane miejsce.

PRACA POWINNA BYĆ NAPISANA W JĘZYKU ANGIELSKIM

3. Uczniowie proszeni są o podanie z jakich źródeł korzystali ( strona internetowa, autor, link itp.)

4. Przygotowane prace uczniowie oddają do nauczycieli języka angielskiego do 31 marca.

5.  Prace będą oceniane pod względem estetyki oraz poprawności językowej i zostaną ocenione przez p. Małgorzatę Szpak, p. Iwonę Bednarczyk i p. Joannę Molgę.

6. Nagrody

Laureaci - miejsce 1, 2, 3 otrzymują ocenę cząstkową celującą (6)  z języka angielskiego i plastyki – waga oceny w kategorii  osiągnięcia wewnątrzszkolne.
Mogą zostać przyznane więcej niż 3 nagrody główne w przypadku wysokiego poziomu prac.

Finaliści otrzymują ocenę cząstkową bardzo dobrą (5) z języka angielskiego i plastyki - waga oceny w kategorii osiągnięcia wewnątrzszkolne.
Ilość nagrodzonych prac zależy od jakości dostarczonych plakatów.

Najlepsze prace zostaną zaprezentowane na forum szkoły.

Zapraszamy do udziału w konkursie i życzymy powodzenia!

Wyniki Konkursu Piosenki Amerykańskiej

I miejsce - Maria  Żłobecka 3E

II miejsce - Robert Mikulski 1F

III miejsce - Kinga Plewińska 2D, Wiktoria Tuszyńska     1E

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!
Nauczyciele języka angielskiego.

Konkurs multimedialny The USA 2016

OGŁASZAMY MULTIMEDIALNY KONKURS TRANSLATORSKI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO „Tour around the USA” – w podróży po Stanach Zjednoczonych

Regulamin konkursu:

  1. W konkursie mogą brać udział wszyscy uczniowie gimnazjum.
  2. Uczniowie indywidualnie lub w zespołach dwuosobowych przygotowują prezentację (w programie PowerPoint) lub nagrywają krótki filmik. Prezentacja może zawierać od 5 do 15 slajdów.
  3. Prezentacja lub film mogą zawierać treści w języku angielskim wraz z ich tłumaczeniem na język polski lub treści w języku polskim z ich tłumaczeniem na język angielski.
  4. Uczniowie przygotowują pracę na jeden, wybranych tematów szczegółowych:

 I. „Tour around the USA” – miejsca, fakty, ciekawostki związane z trzema kluczowymi dla historii lub kultury Stanami, USA.

II. „TOP 10 of the most popular places in the USA” – fakty i ciekawostki na temat 10 najciekawszych miejsc w Stanach Zjednoczonych.

5. Uczeń/uczniowie, jeśli nie są autorami tekstów, powinni podać z jakich źródeł korzystali ( strona internetowa, autor, link itp.)

6. Uczniowie, którzy przygotują prezentację lub film, przekazują ją na nośniku (pendrive lub płycie DVD/CD) do nauczycieli języka angielskiego.

 

TERMIN PRZEKAZYWANIA PREZENTACJI LUB FILMÓW DO KONKURSU – 10 marca 2016 r.

 7. Komisja konkursowa oceniać będzie:

  • Poprawność merytoryczną treści zawartych w filmie lub prezentacji,
  • Poprawność tłumaczenia treści (wierność tłumaczenia, oddanie rejestru języka- stylu tłumaczenia)
  • Jakość języka ( bogactwo językowe, stylistyka, leksyka)
  • Oryginalność i pomysłowość autora (autorów) prezentacji/filmu (zdjęcia w prezentacji, grafika, wykonanie, pomysł, kolorystyka)

8. Laureaci tj. miejsce 1, 2, 3 otrzymują ocenę cząstkową (6)  cel z języka angielskiego – waga oceny taka jak za osiągnięcia szkolne; mogą zostać przyznane więcej niż 3 nagrody główne w przypadku wysokiego poziomu prac). Finaliści otrzymują ocenę bdb z języka angielskiego (waga oceny taka jak za osiągnięcia szkolne). Ilość nagrodzonych prac zależy od jakości prac nadsyłanych.

Najlepsze prace zostaną pokazane na apelu szkolnym lub na stronie internetowej szkoły

Zapraszamy do udziału w konkursie i życzymy powodzenia

Organizatorzy: Małgorzata Gromek, Monika Kaczorowska

Konkursy I półrocze 2015/2016

Wyniki Konkursu Gramatycznego z języka angielskiego dla klas III 2015/2016

I miejsce – Anna Karaś kl. 3E

II miejsce - Emilia Wdowik kl. 3E

III miejsce – Radosław Banaśkiewicz kl. 3F

IV miejsce – Maria Żłobecka kl. 3E

V miejce – Łukasz Jonasiak kl. 3C

Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!

Wyniki Konkursu na Kartkę Bożonarodzeniową w języku angielskim 2015/2016

I miejsce - Hanna Wiązowska  kl. 1F

II miejsce – Aleksandra Wójtowicz kl. ID

III miejsce – Julia Perkuszewska kl. 1F

Gratulujemy! Nauczyciele języka angielskiego

Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Kazimierz Pułaski i jego czasy w historii, literaturze i kulturze”

Dnia 6 października 2015 uczestnicy zajęć dodatkowych „Ameryka bez tajemnic” wzięli udział w międzynarodowej konferencji naukowej, która odbyła się na Uniwersytecie Technologiczno –Humanistycznym w Radomiu. Wydarzenie to zostało zorganizowanej z okazji 270 rocznicy urodzin Kazimierza Pułaskiego, bohatera walk o wolność dwóch narodów – polskiego i amerykańskiego. Konferencja obfitowała w wystąpienia i referaty wygłoszone w języku polskim i angielskim. Nasi uczniowie z zainteresowaniem wysłuchali wystąpienia przedstawiciela Ambasady USA w Polsce oraz referatów „Pułaski w amerykańskiej wojnie o niepodległość” (dr hab. Jolanta Daszyńska, Uniwersytet Łódzki), „Count Casimir Pulaski’s Role in the Battle of Brandywine” (dr Ann Marie Kajencki, Bismarck State College, USA). Uczestnictwo w konferencji stworzyło naszym gimnazjalistom możliwość sprawdzenia własnych umiejętności rozumienia tekstu słuchanego w języku angielskim oraz było okazją do pogłębienia wiedzy historycznej związanej z postacią bohatera i okresem walk o niepodległość USA.

Ile języków obcych znasz? Angielski, niemiecki …………… a może więcej?????

Sprawdź się !!!!!!!!!!

Nauczyciele języków obcych zapraszają na konkurs wielojęzyczny z okazji Europejskiego Dnia Języków, który odbędzie się 25. 09.2015r. o godzinie 10.00 w sali nr 55

Zgłoszenia do 23.09.2015 do nauczycieli języków obcych.

Więcej informacji w regulaminie.

Konferencja on-line w American Corner Radom

Dnia 16 czerwca 2015 grupa uczniów naszego gimnazjum miała przyjemność uczestniczyć w pierwszym spotkaniu z serii „Let’s get international” zorganizowanym przez American Corner Radom. Wydarzenie to miało formę konferencji on-line, w czasie ktorej Fahrad Jalal – koordynator Lincoln Center w Mazar-e Szarif przedstawił prezentację dotyczącą Afganistanu i relacji polsko-afgańskich. Opowiadał on m.in. o roli NATO (w tym polskich i amerykańskich żołnierzy) w Afganistanie, wpływie Talibów na społeczeństwo, prawach kobiet i historyczno-politycznych relacjach między Polską a Afganistanem. Cała konferencja odbyła się oczywiście w języku angielskim. Po prezentacji publiczność miała możliwość bezpośredniego zadawania pytań speakerowi. Mamy nadzieję, że w najbliższym czasie nadarzy się jeszcze niejedna okazja uczestniczenia w tego typu ciekawych wydarzeniach.

Dzień amerykański 2015

W dniu 16 kwietnia nauczyciele języka angielskiego zorganizowali po raz drugi w PG nr 22 w Radomiu Dzień Kultury Amerykańskiej.Tym razem tematem przewodnim był Dziki Zachód-Wild West oraz Gorączka Złota-Gold Rush. Na lekcjach plastyki wszyscy uczniowie naszej szkoły wykonywali plakaty związane tematycznie z okresem historycznym w USA znanym pod nazwą Gorączka Złota i podczas Dnia Amerykańskiego mogliśmy podziwiać ich prace. Nasza szkoła zamieniła się także na jeden dzień w miejsce, gdzie można było spotkać Indian, Kowbojów, Szeryfów.  A wszystko to za sprawą pomysłowości uczniów, którzy z okazji Dnia Amerykańskiego wzięli udział w zabawie i konkursie na najciekawsze przebranie. Podczas przerw towarzyszyła nam muzyka Country i można było poczęstować się tostami z amerykańskim masłem orzechowym, przygotowanymi przez młodzież pod czujnym okiem pani Justyny ze szkolnej świetlicy. Najważniejszym wydarzeniem dnia był specjalnie z tej okazji przygotowany apel. Naszymi gośćmi były panie Karolina Adamczyk i Urszula Malmon z American Corner w Radomiu oraz Ted Barton i Melissa Mott ze Stanów Zjednoczonych-stypendyści prestiżowej Fundacji Fulbrighta. Amerykańscy goście przygotowali dla nas prezentację na temat Gold Rush, która spotkała się z dużym zainteresowaniem młodzieży, a słynne standardy muzyki Country w wykonaniu utalentowanych uczniów uprzyjemniały nam pokazy strojów konkursowych. Prawdziwą „ucztą” dla miłośników sztuki teatralnej natomiast było przedstawienie w języku angielskim pt. „Clementine” w wykonaniu uczniów klasy 2e uczestniczących w zajęciach „W kręgu kultury amerykańskiej”.

Dzień Amerykański zorganizowany po raz kolejny okazał się i tym razem bardzo udanym przedsięwzięciem. Mozna było nawet nas obejrzeć w lokalnej TV Dami.

Zachęcamy do oglądaniaSmile

Organizatorki: Teresa Bojarska i Iwona Bednarczyk

Finał konkursu I LIKE ENGLISH

Dnia 1 kwietnia 2015r. ( to nie żart !) w PG nr 3 im. Jana Kochanowskiego w Radomiu odbył się finał międzygimnazjalnego konkursu języka angielskiego „I LIKE ENGLISH”.

Naszą szkołę reprezentował zespół w składzie: Julia Seweryn 3F, Ewa Górka 3E oraz Wojciech Bernatek 3F.

Organizatorzy konkursu przygotowali różnorodne zadania sprawdzające typowe umiejętności językowe, m.in. rozumienie ze słuchu, rozumienie tekstu pisanego, znajomość środków językowych. Uczestnicy mieli również szansę wykazania się znajomością  kultury krajów anglojęzycznych i zaprezentowania się w wypowiedziach ustnych. Uczniowie naszego gimnazjum wywalczyli III miejsce, zdobywając dyplomy i nagrody rzeczowe.

GRATULUJEMY!!